torsdag den 14. marts 2013

Butiksåbent i bageren


Vi havde åbent i bageren i går på Svendborg Erhvervsskole :-). Det er der engang i mellem hvor vi så sælger nogle af alle de kager vi går og laver gennem de 5 uger her. Ovenfor er det medaljer og på tredje billede er det koøjer/møllehjul :-). Medaljer laves af to mørdejsbunde hvor der så er creme + flødeskum imellem. 
Koøjerne er en bund af mørdej, en krans af mazarinmasse og i midten er der bagefast hindbærmarmelade. 

Det er rigtig sjovt at lave kager i skole hver dag ;-), men kan også godt mærke at det er hårdt for hovedet.. Der er en del at skulle holde styr på, og det er jo også hårdere at gå rundt hele dagen, end at sidde stille på en stol og modtage tavleundervisning. Jeg har endnu ikke prøvesmagt nogle af tingene, og tror desværre heller ikke jeg kommer til det.. Og jeg ved godt, at det jo er en udfordring jeg burde tage op, men det er jeg bare ikke klar til :-). 

- Ugen efter påske skal vi op til en fagprøve: vi skal hver lave en konditorkage + brød eller boller. 
Jeg stresser allerede over det :-D. vil jo gerne lave en skide god kage, men samtidig skal det også være overskueligt! Vi har 4 timer i alt, men den sidste time skal tingene være i ovnen. 

.. Det er dog ikke helt sikkert, at jeg kan gå op til prøven, da man højst må have 20% fravær - og jeg er jo som sagt rimelig meget væk, da jeg ofte skal ud på OUH og til psykolog. 
Disse 5 uger hvor vi er i bageren er et modul der er ekstra sat ind. Dvs. at jeg stadig kan blive færdig med grundforløbet til sommer selvom jeg muligvis ikke kan bestå dette modul :-) så det er rart nok. 

I dag er det torsdag og der kommer "For læææækkker til loooove" ;-). I looove it! hahaha. - det da skide god underholdning.. Og så der lige "familien fra bryggen" inden. Perfekt. :-) 

I morgen aften står den på venindehygge - vi skal også lave aftensmad sammen.. Det har jeg det fint med - så jeg er da kommet nogle skridt videre? dog tror jeg det bliver noget kylling og salat.. hmm :-). 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar