søndag den 21. oktober 2012

Flødeboller

Jeg nyder virkelig, at gå og hygge med sådanne ting.Jeg har jo stadig en drøm om, at uddanne mig til at konditor, men det er simpelthen så svært at få læreplads, så jeg tør ikke rigtig begynde på uddannelsen. Denne gang var det min søster og svoger, som skulle prøvesmage disse små hjemmelavede flødeboller - og jeg tror virkelig de smagte godt! De havde ihvertfald chokolade og guf i hele hovedet. ;-)

- Opskriften er inde fra www.cutecarbs.com og er uden glukose :-). Jeg halverede opskriften og fik derfor 15 fine(og mindre fine) flødeboller.



Ingredienser:

  • 2 pasturiserede æggehvider
  • 150g sukker
  • lidt vaniljesukker
  • ca. 300g overtrækschokolade
  • + marcipan til bundende(Jeg brugte ca. 250g - 15 skiver

Fremgangmåde:
  1. Skær 15 skiver af marcipanen og læg dem på en bageplade
  2. Bag dem i ovnen ved 180 grader i ca. 7 min
  3. Pensl dem med chokolade når de er køles af
  4. Kog vand og sukker ved fuld blus i 2 min - dette bliver derefter til en fin sukkerlage
  5. Pisk æggehviderne let sammen med vaniljen 
  6. Bland sukkerlagen med æggehviderne og pisk dem stive(Dette tager ca. 15min)
  7. Put guffen i en sprøjtepose og fyld guffen på bundene
  8. Bag disse i ovnen ved 180 grader i 5 min
  9. Overtræk dem med chokolade når de er køles af
MUMS.  :-)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar