onsdag den 10. oktober 2012

Små muslibarer med havregryn




Jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har smagt på de små fine muslibars - men det gør jeg senere i dag - og er sikker på, at de er gode! ;-) Opskriften er oprindeligt fra twin-food.blogspot.dk, men jeg har lavet meget om i opskriften, tilsat lidt andre ingredienser og ændret målene fra cup til gram.

Jeg fik 24 små ud af denne potion, men det kommer selvfølgelig an på, hvor store man vil have dem.


Ingredienser:

  • 4 spsk margarine
  • 30 g brun farin
  • 40 g honning
  • 100 æblemos
  • 20 g kokosmel
  • 180 g havregryn
  • 70 g hakkede mandler
  • lidt rosiner
  • et drys kanel


Fremgangsmåde:

  1. Bland brun farin, margarine og honning sammen i en gryde
  2. Tilsæt de resterende ingredienser og rør det godt sammen til det hele er godt klistret
  3. Fordel blandingen på en bageplade eller i en bageform og skør dem forsigtigt ud mens de stadig er varme









2 kommentarer: