søndag den 21. oktober 2012

Kokosmakroner

Det søndag og det er dermed sidste feriedag for mig i denne omgang :-). Eller, jeg har jo faktisk gået og hygget mig hjemme i flere måneder - men i morgen er det slut. Så bliver Eva nemlig en lille skolepige igen! Og det bliver sgu rart nok, at skulle op klokken halv 6 hver morgen igen ;-).

Jeg hygger med min søster og svoger i dag - vejret er jo heller ikke til noget som helst. David ville rigtig gerne have kokosmakroner, så det skal han da få ;-). Endda i en luksusudgave med marcipan. - Jeg fik 22 forholdsvist store kokosmakroner ud af det.



Ingredienser:

  • 2 æggehvider
  • 150g sukker
  • 200g kokosmel
  • 100g revet marcipan
  • 100g ovetrækschokolade
Fremgangsmåde:
  1. Rør sukker og æggehvide sammen
  2. Tilsæt kokosmel og marcipan
  3. Placér de små toppe på en bageplade
  4. Bag dem i en forvarmet ovn ved 170 grader i 15min
  5. Overtræk bundene med smeltet chokolade
YUPTI! :p

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jeg arbejder for Findeopskrifter.dk, hvor brugerne kan søge gennem tusindvis af opskrifter fra Dansk mad websteder og mad blogs.

    Jeg har bemærket, at du har et stort antal af lækre opskrifter i din blog, og jeg vil gerne foreslå dig at tage et kig på vores Topp Mad Blog afsnitt her: http://www.findeopskrifter.dk/madblogstoppen

    Hvis du ønsker at tilføje din mad blog til listen, er alt hvad du skal gøre, er at følge vejledningen her: http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Vores koncept er allerede live i de øvrige Skandinaviske lande samt i Syd- og Centraleuropa, og vi leverer tusindvis af besøgende til mad bloggere dagligt. Nogle af de bedste mad bloggerne får 10.000 + besøgende fra os på en ugentlig basis.

    Forhåbentlig vil din egen mad blog også være op til toppen!


    Varm hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.findeopskrifter.dk/

    SvarSlet