søndag den 21. oktober 2012

Kokosmakroner

Det søndag og det er dermed sidste feriedag for mig i denne omgang :-). Eller, jeg har jo faktisk gået og hygget mig hjemme i flere måneder - men i morgen er det slut. Så bliver Eva nemlig en lille skolepige igen! Og det bliver sgu rart nok, at skulle op klokken halv 6 hver morgen igen ;-).

Jeg hygger med min søster og svoger i dag - vejret er jo heller ikke til noget som helst. David ville rigtig gerne have kokosmakroner, så det skal han da få ;-). Endda i en luksusudgave med marcipan. - Jeg fik 22 forholdsvist store kokosmakroner ud af det.



Ingredienser:

  • 2 æggehvider
  • 150g sukker
  • 200g kokosmel
  • 100g revet marcipan
  • 100g ovetrækschokolade
Fremgangsmåde:
  1. Rør sukker og æggehvide sammen
  2. Tilsæt kokosmel og marcipan
  3. Placér de små toppe på en bageplade
  4. Bag dem i en forvarmet ovn ved 170 grader i 15min
  5. Overtræk bundene med smeltet chokolade
YUPTI! :p

Ingen kommentarer:

Send en kommentar