onsdag den 5. september 2012

Jagten på den perfekte krop

Ja hvor skal jeg næsten starte.. Jeg læste i Q her i nat(Ja jeg har rigtig svært ved at sove for tiden). De skriver meget om "den perfekte krop" i deres nye krop, og om hvordan kvinder er smukke, ligegyldigt om de er en størrelse 34 eller 42.

Jeg må sige, at jeg i de sidste par måneder er blevet mere og mere jaloux på de tøser på min egen alder, som  lever som jeg gjorde før. Jeg tænkte ikke voldsomt meget over hvad jeg puttede i munden, og jeg var sgu lykkelig. Jeg gik dengang på et studie jeg godt kunne lide, havde gode veninder og en kæreste jeg elskede.

Men foreløbig har 2012 bare ikke været mit år! Men det kan nåes endnu. Jeg er ærlig talt ikke særlig lykkelig lige nu.. Jeg venter bare på at dagene går så jeg sidst i oktober kan komme i gang med uddannelse, og det hele derfor forhåbentlig vil blive bedre.

Der er nogle gange lidt stille på min blog med hensyn til opskrifter hvilket skyldes, at jeg simpelthen ikke tør bage. Jeg er bange for, at jeg får lyst til at smage på det jeg bager. Ja ærlig talt, jeg er pisse angst for, at blive tyk og fed. Bange for at komme til at leve normalt igen, at give slip på den kontrol jeg føler jeg har.
.. For hvad sker der så? Ja jeg går måske hen og bliver lykkelig som jeg var engang.. Ja uuuhaa sikke noget da! Respekt for de tøser der langt fra er fanatiske omkring deres sundhed - jeg håber at nå dertil en dag. Jeg har fået en meget forskruet billede af mig selv, - jeg kan ikke se, at nok er nok.

Da jeg begyndte at tabe mig, tænkte jeg dette om overvægtige piger: "Så kom dog i gaaaaang med at tabe jer!, det kan sgu da ikke passe, at I er tilfredse sådan som I ser ud!".. Nu mit billede af disse piger blevet lidt anderledes: "Ja det kan da godt være, at I er overvægtige.. Men hvis I er lykkelige som I er, ja så er jeg glad på jeres vegne, og jeg kan bruge jer som et forbillede".

Respekt til jer som kan spise et stykke knækbrød uden at tænke over, hvor mange kalorier det indeholder og om vægten dermed er steget morgenen efter. Respekt til jer som spontant kan tage ud og spise med en ven eller veninde uden at tænke over, om jeres maver ser store ud bagefter. Respekt til jer, som kan tage på en rigtig druktur uden at frygte de satans kalorier. Respekt til jer, som lever livet. Jeg skal nok blive en af jer en dag! :-)

I januar 2012 gik jagten på den perfekte krop ind, - jeg ville ønske jeg aldrig var startet på at tabe mig. 


En glad Eva på hendes 20år fødselsdag i januar.
Det var i dagene efter , at jeg besluttede mig for, at jeg ville tabe mig

En glad Eva på vej i byen,
- Dette billede er også taget omkring januar

Dette billede er så taget sidst i august, 2012
-  16kg lettere
Dette billede er taget i starten af september 2012


3 kommentarer:

  1. Åååh søde, ved ikke engang, hvad jeg skal sige.
    Det er lang tid siden, vi har set hinanden sidst.
    Men dengang var du smuk og glad.
    Dengang kunne vi tage spontant ud og spise eller i byen, uden kalorie tælning.
    Hvor er det surt, at 2012 ikke er blevet som du ville have det, men der er tid endnu.
    Du kan altid skrive til mig, hvis du har brug for det, eller bare vil hygge snakke.

    Håber du klare den og finder ud af hvad der gør dig lykkelig og hvordan du når målet.

    Knus Agnethe

    SvarSlet
  2. Tusind tak Agnethe :-). det var rigtig sødt skrevet!

    SvarSlet
  3. Jeg hepper på dig! Hvis du ikke allerede følger Peepers på FB, burde du gøre det (de er også med i Q i denne måned). De har virkelig hjulpet mig i forbindelse med mit kropsbillede. Jeg håber du med tiden får bugt med de dårlige tanker. Men du virker så målrettet og jeg tror nu nok det skal lykkes for dig at komme tilbage til glade Eva igen :)

    SvarSlet