fredag den 5. oktober 2012

De dumme tanker..

Hmm.. Det nu mærkeligt, at man kan have det dårligt med at spise. Noget af det mest normale i verden. At det kan påvirke så sindsygt meget. At det styrer hele ens hverdag, at man føler sig så forkert når man spiser.
- Når jeg skal hygge mig alene i lejligheden, kan jeg sagtens spise slik, men får så hurtigt ondt i maven, fordi min mave ikke er vant til at arbejde mere. I dagene efter jeg har spist usundt, har jeg det så dårligt med mig selv.. og det går meget ud over mine venner og familie. Føler mig så fed og ulækker indtil jeg nogenlunde kan regne ud, at det kilo jeg tog på er nogenlunde væk igen.. selvom det jo bare er væske.

- har svært ved at have aftaler, for jeg har sjældent lyst til at lave noget som helst :-/.. Det kommer når jeg har spist, så det bedst at have aftaler med mig inden jeg har spist morgenmad.. wtf.
Det største problem er min oppustede mave når jeg har spist. kan ikke holde ud at se på den. - den er som en udsultet afrikanerbarns. Flad om morgenen, men efter morgenmaden er den virkelig ikke flad mere :-(.

.. Nu er jeg også begyndt at presse mig selv til at skulle ned i fitnesscentret hver eneste dag! Det holder jo ikke det her.. hmm. Men kan dog ikke veje mig længere. Hvorfor kan jeg ikke bare spise og tage på? Inderst inde ved jeg godt at det vil klæde mig med et par ekstra kilo.. så hvorfor er det så svært? Den kontrol.. den driver mig til vanvid! Fucking lorte kontrol..

Men hvem er jeg, hvis jeg ikke længere er "hende den syge"? Det er jo blevet min identitet.. hvad skal jeg bruge al min energi på, hvis den ikke skulle bruges på at kontrollere mig selv spm nu? Jeg håber det bliver bedre når jeg starter uddannelse..
Jeg vil bare være skøre glade Eva igen. som egentlig spiste hvad fanden hun havde lyst til.. Jeg var jo elsket alligevel..
Der står endda en totalt sød fyr klar til mig nu, som synes jeg er skide sød, jeg kan bare ikke finde ud af, at give mig selv lov til at være glad. ..

Er sikker på at dagen i morgen bliver bedre. Vi skal hjælpe min søster og hendes kæreste med at flytte :-). Det bliver hyggeligt og jeg tænker på noget andet end mad og min krop. I aften skal jeg over til en veninde og nogle af hendes veninder. Jeg er rigtig smadret i mit hoved, men jeg vil derover. :-)! Kan jo altid tage hjem igen.






God lørdag derude!

2 kommentarer:

  1. Men hvem er jeg, hvis jeg ikke længere er "hende den syge"? Det er jo blevet min identitet.. hvad skal jeg bruge al min energi på, hvis den ikke skulle bruges på at kontrollere mig selv spm nu?

    Den sætning kunne jeg have skrevet for nogle år siden. Min sygdom var/er en anden, men tanken er så bekendt og i lang tid kunne jeg ikke finde ud af at være mig selv uden sygdom, finde ud af at være glad. Men det ændrede sig. Nu er jeg bare MIG! Min sygdom er stadig en del af mit liv og af mig, men det er ikke udelukkende den jeg er. Det er ikke let. Men jeg tror på dig! Jeg tror på, at du med tiden bliver i stand til at se dig selv som andet end din sygdom! :)

    SvarSlet
  2. Tak for dit sode svar :-)! Og ja, håber at se lys for enden af tunnelen en dag!

    SvarSlet