søndag den 27. oktober 2013

Amerikanske pandekager med yoghurt


Jeg lavede disse til en veninde den anden dag, - nemt og lækkert som altid :-)
Jeg målte ikke ingredienserne af da jeg blandede dejen sammen, men det jeg brugte nogenlunde som nedenstående, - det handler bare om at finde den rigtige konsistens.
Jeg plejer ikke at bruge yoghurt til pandekager, men det fungerede faktisk rigtig godt!

Hvis de skal være mere kaloriefattige, kan man nøjes med et helt æg og to æggehvider istedet for 3 hele æg. Man kan også skifte lidt af den almindelige hvedemel ud med havregryn eller fuldkornshvedemel.
Hvis man vil undgå sukker, kan man tilsætte en banan eller noget æblemos istedet for.

Ingredienser til en pæn stak til to personer:

  • 3 æg
  • 3 dl yoghurt
  • 100-150 gram mel
  • 1 spsk sukker
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 2 tsk bagepulver
1. Bland ingredienserne godt sammen og bag små pandekager på en pande med lidt olie eller margarine 
2. SPIS ;-). 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar