fredag den 14. september 2012

Kanelsnegle

Så blev det endelig fredag! Ja det betyder jo sjovt nok ikke så meget for mig, for jeg går bare og venter på, at skulle igang med min uddannelse - sidst i oktober. Men det er nu hyggeligt med sådan en regnvejrsdag, når man ikke har de store planer om at skulle udenfor ;-)
Og i sådan et vejr skal man da bage et eller andet. Så det blev til kanelsnegle ude i Regstrup i dag. ;-)





Opskriften er nuppet forskellige steder fra, og sat sammen efter hvad jeg lige havde af ingredienser.


Ingredienser til  sneglene (16 stk):

  • 25g gær
  • 1 dl mælk
  • 40g smør
  • 1 æg
  • 100g grahamsmel
  • 200g hvedemel
  • 25g sukker
  • ½ tsk salt

Ingredienser til fyldet: 
  • 100g brun farin
  • 100g smør
  • 50g marcipan
  • 3 tsk kanel


Fremgangsmåde:
  1. Opløs gæren i den lune mælk og tilsæt resten af ingredienserne
  2. Rør/ælt dejen til den er glat
  3. Lad dejen hæve til den er dobbelt størrelse
  4. Udrul dejen til en stor kvadrat
  5. Rør ingredienserne til fyldet sammen og fordel det på dejen
  6. Rul dejen sammen og skær sneglene ud(Jeg lagde nogle i et ildfast fad, - andre ikke)
  7. Lad dem hvile i 45min inden de bages ved 225 grader i 10-15min










Ingen kommentarer:

Send en kommentar