lørdag den 30. marts 2013

Kage med brombær og marcipan


Denne kage er en kage jeg skal lave til min fagprøve på bagermodulet, og derfor skulle opskriften lige prøves af inden. På selve dagen laver jeg 6 små tærter istedet for en stor, og til fagprøven laver jeg også en creme der skal ovenpå(ovenpå chokoladen).

Kagen:
  • 200 gram sukker
  • 100 gram mel
  • 50 gram mandelmel
  • 1½ tsk bagepulver
  • 135 gram rapsolie
  • 2 æg
  • 1 dl kogende vand
  • 150 gram brombær
  • 100 gram reven marcipan
1. Pisk sukker og æg sammen til en luftig masse
2. Tilsæt olie og kogende vand
3. Tilsæt derefter mel, mandelmel og bagepulver
4. Rør tilsidst brombær og den revne marcipan i dejen
5. Hæld kagen i en smurt bageform og bag den i en forvarmet ovn ved 200 grader i 45min






Ingen kommentarer:

Send en kommentar