mandag den 25. marts 2013

Små tærter med hindbærfyld



Sååå kom min helt egen opskrift på bloggen :-).
Det er en tærtebund i muffinsforme(I mangel på bedre) med hindbærfyld. Jeg synes sgu egentlig ikke, at det gør noget, at de er lavet i muffinsforme og ikke i små tærteforme, - det gør dem jo bare lidt mere specielle. ;-).

- Bærrene stammer fra min farmors fryser - så disse muffins er lavet med dig i tankerne farmor! Håber du har kigget med fra himlen :-). hihi.

Tærtebund til 15 muffins/tærter:
  • 200g hvedemel
  • 2 spsk flormelis
  • 150g blødt smør
  • 1 æggeblomme

Hindbærfyld til 15 muffins/tærter:
  • 50g smør
  • 75g sukker
  • 100g  revet marcipan
  • 2 æggeblommer
  • 150gram hindbær
  • 150gram brombær

Tærtebundene:
1. Rør hvedemel og flormelis sammen med det bløde smør
2. Saml blandingen med æggeblommen
3. Stil dejen på køl i en halv time
4. Del derefter dejen i 15 og rul hver del ud så de passer i formene

Fyldet:
1. Giv bærrene et hurtigt opkog
2. Bland bærrene sammen med sukker, marcipan og de to æggeblommer
3. Fordel fyldet i formene(Jeg fyldte ca. formene halvt op, men kunne godt have puttet lidt mere i, jeg havde også lidt fyld i overskud)

Bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i ca. 20min - Lad dem derefter køle af inden de tages ud af formene.








Mine forældre siger dog, at de ikke kan tåle alt mit bagværk, og jeg er stadig ikke typen der bare guffer løs af kage, men elsker jo at bage det. Så jeg afsatte lige halvdelen til min tidligere svigerfamilie - det sgu dejligt at kunne glæde andre. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar