tirsdag den 30. april 2013

Hvide kuvertbrød



Jeg har været i bageriet i skolen i dag :-). Det har vi jo snart været rigtig mange gange, og det er altid hyggeligt! I dag skulle vi lave kuvertbrød(suppebrød) og det skulle være nogle forskellige figurer.
- Kringler, fletninger med 4, kogler, knuder, skildpadder, torskemunde og fugle. - tro mig, jeg var lige så overrasket som I måsker er.. men det servere åbenbart på restauranter.. Jeg har dog aldrig fået en skildpadde serveret til min suppe.


Ingredienser til 30 små figurer:

  • 20 gram gær
  • 240 gram vand
  • 25 gram flormelis
  • 50 gram æg
  • 25 gram margarine
  • 500 gram mel
1. Ælt en dej af ovenstående ingredienser og del dejen i 30 dele(vi har en maskine der deler dejen)
2. Derefter kan man forme figurer :-) Har taget en hel del billeder til jer af det. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar