søndag den 30. juni 2013

Kulinarisk Sydfyn


I dag har den glade blogger været på Kulinarisk Sydfyn sammen med nogle søde mennesker. Svendborg Erhvervsskole havde i år en stand, hvor det var muligt at smage forskellige fiskeretter tilberedt af kokkene på skolen. I dag stod den på krebsesuppe, friske fjordrejer og grillede muslinger. Folk var ret vilde med krebsesuppen, og den duftede også rigtig godt - fik desværre ikke taget mig sammen til at smage den selv, men lad nu det ligge. 
- Jeg var også rundt at kigge på alle de andre boder(Det er en virkelig stor fødevaremasse), og der var alt lige fra hjemmelavede bolcher, hjemmelavede spegepølser, hjemmebrygget øl og til økologiske grøntsager. 

Det var en rigtig spændende og hyggelig dag, og det var rart at kunne gøre lidt for en skole som man er rigtig glad for. :-) 

Jeg skal jo forresten i skolepraktik på skolen efter ferien(Grundet at jeg ikke har kunnet finde elevplads andetsteds). Det er en ting jeg faktisk er rigtig glad for! De går jo meget op i sundhed og ernæring i kantinen, og der er derfor mulighed for at lære meget. :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar