mandag den 1. juli 2013

Knækbrød #2


Mmm, hjemmelavet knækbrød smager rigtig godt, og så er det bare super nemt at lave! Og det bedste af det hele: Man putter bare de ting i, som man har i skabene. Jeg bagte dem ude ved mine forældre, så kan de nemlig også få glæde af det. :-) Og så slipper jeg for, at smide en del ud - da jeg ikke tror, at knækbrød er særlig smart at fryse ned? Whatever, har alligevel ikke plads i fryseren.

Ingredienser til 2-3 bageplader:

  • 5 dl vand
  • 1 dl olie
  • 1 spsk groft salt
  • 1 tsk bagepulver
  • 70 gram havregryn
  • 120 gram groft rugmel
  • 120 gram grahamsmel
  • 60 gram hørfrø
  • 60 gram sesamfrø
  • 60 gram græskarkerner
  • 60 gram solsikkekerner

1. Rør alle ingredienserne sammen til en ensartet masse
2. "Smør" dejen ud på et par bageplader(Afhængig af hvor tyk man vil have knækbrødene) 
3. Bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i 15-20 min


Ingen kommentarer:

Send en kommentar