mandag den 15. juli 2013

Banankage med rosiner og rom


Denne opskrift kommer fra familiejournalen -  Jeg fik serveret denne kage, og det er derfor ikke en jeg har bagt selv, men jeg fik lov at bruge opskriften på min blog - så det gør jeg ;-). Den er uden sukker! Og dejen passer i en rugbrødsform :-).

Ingredienser:
  • 3 æg
  • 100 gram blødt smør
  • 150 gram mel
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 1 tsk bagepulver
  • 2 modne bananer
  • 50 gram rosiner
  • ½ dl brun rom(Kan udelades)

1. Pisk æg og smør sammen til en luftig masse
2. Tilsæt mel, vaniljesukker og bagepulver og rør det godt sammen
3. Mos de to bananer og tilsæt dem sammen med rosinerne og rommen
4. Hæld dejen i en smurt rugbrødsform og bag den i en forvarmet ovn ved 175 grader i 50 min

Det er en meget svampet og blød kage - mmm.. 

1 kommentar: