mandag den 2. december 2013

Sunde konfektkugler med skyr og havregryn


Ja glædelig 2. december .. Der hersker ikke meget glæde her i havnegade - jeg er hjemme fra skole fordi jeg er blevet syg. Jeg er såååå dårlig til at ligge i sengen og glo :-). Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at slappe af. Det hænger selvfølgelig sammen med min sygdom - jeg vil gerne bevæge mig så meget som muligt.
Men alligevel lavede jeg disse konfektkugler til min mandag aften - hallo, man må jo godt når man er syg. ;-).

Disse kugler er desuden uden fedtstof. De ligger højt på proteinskalaen og lavt på fedtskalaen - man kunne nemt have tilføjet nogle hakkede nødder - jeg tør dog ikke spise nødder endnu, så derfor ville det være dumt at tilføje det ;-). Jeg vil prøve at lave dem med proteinpulver snarest - så er de jo en supergod snack inden træning.


Ingredienser til 15 stk a 20 gram pr styk:

  • 3 dl havregryn
  • 100 gram skyr
  • 2 spsk kakaopulver
  • 1 spsk hindbærmarmelade(kan udelades - jeg elsker bare den smag)
  • 1-1½ tsk sukker eller sukkererstatning

1. Rør ingredienserne sammen, tril dejen til kugler og stil dem herefter på køl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar