fredag den 13. december 2013

Vaniljekranse


Mmh, så blev det endelig fredag igen, og jeg er ude ved mine forældre og hygge :-). Det er efterhånden noget tid siden, at jeg sidst har været i køkkenet herude, så i dag skulle det være. :-). bagte pebernødder, vaniljekranse og den brownie som jeg skal lave til eksamen på tirsdag.
Jeg har desværre ikke sådan en smart kødhakker til at lave vaniljekranse med, så de blev altså bare runde.
Happy friday folkens :-)


Ingredienser til 40-50 stk:

  • 250 gram mel
  • 50 gram finthakkede mandler
  • 150 gram blødt smør
  • 100 gram sukker
  • Kornene af en ½ vaniljestang
  • ½ æg

1. Smuldre smørret i mel og de hakkede mandler
2. Tilsæt sukker, vaniljekorn og det halve æg
3. Saml dejen hurtigt og lav små kranse af dejen
4. Læg kransene på en bageplade beklædt med bagepapir og bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i 8-10min

Ingen kommentarer:

Send en kommentar