fredag den 21. marts 2014

Kage med marcipan og brombær

Jeg biksede lige en lækker kage sammen i går, da jeg var ude og besøge mine forældre. På billedet ser den godt nok lidt mørk ud i den ene side, men det må altså være lyset, for mørk var den ikke. :-). Mine forældre har mange brombær ude i haven, så jeg fandt lige nogle de havde frosset ned. 


Ingredienser til en springform eller lign:

  • 2 æg
  • 150 gram sukker
  • 100 gram revet marcipan
  • 150 gram hvedemel
  • 1 tsk vaniljepulver
  • 1 tsk bagepulver
  • 1 dl mælk eller surmælksprodukt
  • 200 gram blødt smør
  • 200 gram frosne bær(jeg brugte så brombær)

1. Pisk æg, sukker og revet marcipan sammen til en luftig masse
2. Vend skiftevis hvedemel, vaniljepulver, bagepulver og mælk i dejen og rær til massen er ensartet
3. Vend herefter smør i dejen og tilsidst bærrene
4. Smør en springform med smør eller beklæd den med bagepapir, og hæld dejen i denne
5. Bag kagen i en forvarmet ovn ved 200 grader i ca. 45 min



Ingen kommentarer:

Send en kommentar