mandag den 17. marts 2014

Rugbrødsmuffins med hakket chokolade og tørret frugt

 
Jeg har været i praktik i et køkken i Nyborg, og havde sidste arbejdsdag den anden dag, så derfor skulle jeg jo have noget kage med. :-) Desværre lagde jeg mig syg(ja virkelig godt planlagt), så fik dem slet ikke afleveret.. Derfor gik disse muffins videre til mine forældre. De klagede ikke. ;-)
 
Ingredienser til 12 stk:
  • 1 dl knækkede hvedekerner(Overhældt af 1 dl kogende vand)
  • 3 dl yoghurt eller lignende
  • En håndfuld hakkede tørrede abrikoser
  • En håndfuld hakket chokolade
  • 1 dl olie
  • 300 gram hvedemel
  • 100 gram groft mel
  • 2 tsk bagepulver
  • 100 gram blandede kerner og/eller frø
  • 1 tsk salt

1. Lad de knækkede hvedekerner køle af og rør massen sammen med yoghurt
2. Tilsæt de hakkede abrikoser, den hakkede chokolade samt olie og rør til massen er ensartet
3. Rør herefter de resterende ingredienser i blandingen
4. Fordel dejen i 12 muffinsforme og bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i 15-20min
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar