tirsdag den 11. december 2012

Hjemmelavede æbleskiver

Hjemmelavede æbleskiver smager bare meget bedre end dem man køber! Vi har ofte lavet dem selv - og selvfølgelig med et gammeldags æbleskivejern selvfølgelig. :-) Så kommer man i julestemning!



Jeg fik 18-20 stk ud af denne dej:

  • 250 g hvedemel
  • ½ tsk natron
  • ½ tsk salt
  • 2 spsk sukker
  • ½ l kærnemælk
  • ½ dl flydende becel
  • 2 æg
1. Rør mel, sukker, salt, natron sammen
2. Tilsæt fedtstof, kærnemælk og æg
3. Rør dejen godt sammen og stil den på køl i en ½ time
4. Bag dem ved hjælp af et æbeskivejern


4 kommentarer:

  1. Hvordan pokker bliver man fast læser på din blog?

    SvarSlet
  2. Hvor ser de lækre ud :)

    Håber du har en god december og at det måske er begyndt at gå den rigtige vej med det hele :) Krydser jeg i hvert fald fingre for, det fortjener du virkelig :)

    SvarSlet
  3. tak Tine :-)

    hmmm.. jamen hvis jeg går ind på bloglovin og skriver "pilegaardspassion" så kommer den da frem :p

    SvarSlet
  4. Og tine!
    - jeg ved ikke rigtig om det går den rigtige vej.. jeg spiser kun aftensmad.. :s jeg stresser rigtig meget.. jeg er glad når jeg ikke tænker..
    det hele kører rundt i hovedet på mig.
    - det simpelthen blevet for nemt at sige nej tak til mad.

    SvarSlet