søndag den 28. juli 2013

Fedtfattige cookies med havregryn, banan og hakket chokolade


Min mor har fødselsdag i dag, og derfor bagte jeg nogle cookies til eftermiddagskaffen ;-). Jeg er viiiild med cookies - det satme godt. Jeg bruger altid hakket mælkechokolade, da hverken min far eller jeg kan lide mørk chokolade.
Havregryn er totalt lækkert at bruge i bagværk, da det gør dejen chunky og lækker ;-).
- Og e blev rigtig gode :-D. De smager rigtig godt!

Jeg har i denne opskrift brugt Perfect Fit, som er sukkererstatning - hvis I bruger almindeligt sukker, så skal I blande 90 gram sukker i dejen istedet for. 



Ingredienser:


  • 1 æg
  • 60 gram brun farin
  • 2 spsk margarine eller smør
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 1 tsk bagepulver
  • 50 gram Perfect Fit
  • 100 gram havregryn
  • 100 gram hvedemel
  • ½ most banan
  • 100 gram hakket chokolade(Kan erstattes med rosiner)

1. Pisk brun farin og æg sammen til en luftig masse
2. Tilsæt fedtstof og rør godt.
3. Bland vaniljesukker, bagepulver, Perfect Fit, havregryn samt mel sammen i en skål for sig, og rør det herefter i den første blanding(Pefect Fit SKAL røres sammen med det tørre først - ellers vil det klumpe)
4. Tilsæt til sidst den hakkede chokolade samt banan, og placér dejen i klatter med en spiseske på en bageplade beklædt med bagepapir.
5. Bag cookiesne i en forvarmet ovn ved 200 grader i 10-12 min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar