mandag den 1. oktober 2012

Luksusmysli!

mmmm, hvor jeg nyder at lave min egen mysli, det simpelthen så nemt, og det rart at vide hvad man propper i munden ;-). Denne gang skulle der mange forskellige ting i - og det smager bare godt!
Jeg plejer at spise det sammen med cheasy vaniljeyoghurt 0,1%, nogle gange også med frisk frugt og lidt havregrød lavet af 15 g havregryn.
- Det er desværre nole gange det eneste måltid jeg får over en hel dag(Fy, Eva!), men er glad for, at kunne gøre så meget ud af min morgenmad.





Ingredienser:
  • Havregryn
  • Byggryn
  • Hørfrø
  • Græskarkerner
  • Solsikkekerner
  • Hakkede mandler
  • Hakkede hasselnødder
  • Fuldkornsrisflager
  • Forskellige tørrede frugter

Fremgangsmåde:
  1. Rist havregryn, byggryn, hørfrø, græskarkerner, solsikkekerner på en pande(Tilsæt evt lidt honning)
  2. Lad denne blanding afkøle på en bageplade og rist hasselnødder, mandler og risflager imens
  3. Bland disse to blandinger sammen og tilsæt de tørrede frugter
  4. Opbevares i en lufttæt beholder - det forsvinder sjovt nok altid hurtigt ;-)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar