tirsdag den 6. august 2013

Grove boller med revet æble og havregryn


Da jeg var på vej hjem i bussen i dag, besluttede jeg mig for, at jeg IKKE skulle træne i dag. - er simpelthen altid ret træt efter arbejde, men jeg tvinger mig som oftest ned i centeret alligevel.
- Men i dag skulle jeg altså holde fri fra al den træning, og derfor bagte jeg boller istedet. :-)

Disse boller blev rigtig bløde på grund af de revne æbler! mmm :-).

Ingredienser til 10 stk:

  • 25 gær
  • 1,5 dl lunken vand
  • 1 spsk olie
  • 1 tsk salt
  • 1 spsk sukker 
  • 2 dl surmælksprodukt(Jeg brugte neutral youghurt)
  • 2 revne æbler
  • 1-2 tsk kanel
  • 200 gram havregryn
  • 100 gram fuldkornshvedemel eller anden slags
  • 200-300 gram alm. hvedemel

1. Rør gæren ud i det lunkne vand
2. Tilsæt olie, salt, sukker, surmælksprodukt, det revne æble, kanel samt havregryn og rær det godt sammen til en ensartet masse.
3. Tilsæt herefter de to meltyper lidt efter lidt(Dejen er ret klistret)
4. Lad deje hæve en time under et klæde og placér herefter dejen i klatter på en badeplade beklædt med bagepapir. 
5. Lad dejen efterhæve i en halv time og bag dem i en forvarmet ovn ved 200 grader i 20-25 min



Ingen kommentarer:

Send en kommentar